Medicina interna este specialitatea medicala care se ocupa cu prevenirea, diagnosticul si tratamentul nechirurgical al afectiunilor organelor interne.

    Specialistii in medicina interna au competenta de a rezolva probleme de diagnostic complex si de a monitoriza boli cronice severe, conditii de polipatologie  si de a trata pacientii cu afectiuni respiratorii, cardiace, digestive, renale, osteoarticulare si altele.

     Prin medicina interna se furnizeza pacientilor si servicii de preventie a bolii si de promovare a sanatatii, contribuind la medicina preventiva.

    Marea majoritate a pacienților sufera de mai multe afecțiuni și necesita tratamente multiple. Prin consultul oferit de medicul internist, pacientul evita excesul de consulturi medicale. Medicul internist este cel care analizeaza aceste situații și decide care afecțiune necesita și un consult sau un tratament supraspecializat. De asemenea coordoneaza schemele terapeutice astfel ca sa nu apara suprapuneri de medicație sau reacții adverse ale medicamentelor. Cabinetul de medicina interna din cadrul  Cioltean Medical Center ofera posibilitatea efectuarii de  consultatii,  ecografii abdomino-pelviene,  ecografii de parti moi, interpretare EKG, consutatii angiologie  cu monitorizare indice glezna brat si ecografii doppler (carotide, vene, artere). 

 

 Lista de servicii pentru specialitatea Medicina Interna:

 

►Consultatie

 

►Ecografie Abdominala

 

►Ecografie Abdomino-Pelvina

 

►Masurare Indice glezna brat

 

►Redactare referat

 

►Control

 

►Eliberare bilete de trimitere către medici specialiști

 

►Eliberare adeverințe medicale

 

Ce trebuie sa stiti despre medicina de familieAsistenta medicala primara se asigura numai de catre medicul de familie, prin cabinete medicale organizate conform Ordonantei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, republicata, cu completarile ulterioare si prin cabinete medicale care functioneaza in structura sau in coordonarea unor unitati sanitare apartinand ministerelor si institutiilor centrale cu retea sanitara proprie, ca furnizori de servicii medicale in asistenta medicala primara, autorizati si acreditati potrivit dispozitiilor legale in vigoare. Pentru asistenta medicala stomatologica va puteti adresa oricarui medic stomatolog care functioneaza la un cabinet medical acreditat si care se afla in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate. Calitatea de asigurat trebuie demonstrata furnizorilor de servicii medicale la cererea acestora.

Daca medicul la care doriti sa va inscrieti este din alt judet decat cel in care lucrati / locuiti, atunci, pe langa cele de mai sus, va trebui: a. sa comunicati angajatorului dvs. sau institutiei care va plateste asigurarea de sanatate sa transmita lista nominala casei judetene de asigurari de sanatate in care se afla cabinetul medicului pe care l-ati ales; 

b. sa prezentati medicului la care va inscrieti o copie dupa ordinul de plata sau dupa un document din care sa reiasa ca plata contributiei dumneavoastra se face catre casa de asigurari din judetul respectiv. Nici un asigurat nu are dreptul de a figura pe listele a doi sau mai multi medici de aceeasi specialitate (medic de familie sau stomatolog). In caz contrar, nu veti mai beneficia de nici unul din drepturile asiguratului, prevazute in Legea asigurarilor de sanatate. Schimbarea medicului de familie nu se poate face decat dupa cel putin 6 luni de la ultima inscriere.

 

Tratamente si medicamenteAsiguratii beneficiaza de medicamente cu sau fara contributie personala, pe baza de prescriptie medicala eliberata de medicii care sunt in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate. Lista cu medicamente de care beneficiaza asiguratii cu sau fara contributie personala se aproba prin hotarare a Guvernului. In lista se pot include numai medicamente prevazute in Nomenclatorul de produse medicamentoase de uz uman. In unele situatii, medicul de familie va poate da o trimitere catre un medic specialist care, in urma unor consultatii de specialitate, va va acorda reteta corespunzatoare sau va completa o scrisoare medicala pentru eliberarea retetei de catre medicul de familie. Acte necesare inscrierii la Medicul de Familie:

  • copie act identitate adulti/certificate de nastere copii;

  • adeverinta de la locul de munca (sau talonul de pensionar);

  • talonul de somer , pentru persoanele inregistrate ca someri;

  • carnet de student sau adeverinta, pentru studentii de pana la 26 ani;

  • dovada achitarii contributiei la CASMB pentru persoanele fara venit.

 

OBLIGATIILE MEDICULUI DE FAMILIE

  • Solicita asiguratilor, la inscrierea pe lista proprie cât si in celelalte situatii prevazute de legislatia in vigoare, documentele justificative care atesta calitatea de asigurat;

  • Respecta programul de lucru pe care il afiseaza la loc vizibil;

  • Afiseaza la loc vizibil numele casei de asigurari de sanatate cu care se afla in relatie contractuala;

  • Organizeaza preluarea activitatii medicale de catre un alt medic de familie pentru perioadele de absenta (concediu de odihna, de boala, etc);

  • Inscrie din oficiu copiii care nu au fost inscrisi pe lista unui medic de familie, odata cu prima consultatie a copilului bolnav in localitatea de domiciliu (resedinta). Nou-nascutul va fi inscris pe lista medicului de familie care a ingrijit gravida, daca parintii acestuia nu au alta optiune exprimata in scris, imediat dupa nasterea copilului;

  • Inscrie pe lista proprie gravidele neinscrise pe lista unui medic de familie, la prima consultatie, in localitatea de domiciliu (resedinta) sau la solicitarea reprezentantilor din sistemul de asistenta medicala comunitara;

  • Inscrie pe lista de asigurati copiii, la solicitarea parintilor, apartinatorilor legali sau la anuntarea de catre casa de asigurari de sanatate ori de primarie, precum si la solicitarea sistemului de asistenta medicala comunitara sau a directiilor de protectie a copilului;

  • Acorda asistenta medicala in caz de urgenta medico-chirurgicala, ori de câte ori se solicita, indiferent daca persoana are sau nu calitatea de asigurat;

  • Respecta criteriile de calitate a serviciilor medicale furnizate si a activitatii desfasurate;

  • Elibereaza acte medicale;

  • Informeaza asiguratii despre serviciile oferite si despre modul in care sunt furnizate;

  • Acorda asiguratiilor serviciile medicale incluse in pachetul de baza;

  • Acorda pachetul de servicii medicale pentru persoanele asigurate facultativ;

  • Acorda persoanelor neasigurate serviciile medicale incluse in pachetul minimal;

  • Prescrie medicamente cu si fara contributie personala din partea asiguratului, in concordanta cu diagnosticul;

  • Recomanda efectuarea de investigatii paraclinice, pentru stabilirea diagnosticului;

  • Intocmeste bilet de trimitere catre medicul de specialitate din ambulatoriu sau catre spital in vederea internarii, atunci când este cazul;

  • Acorda servicii medicale tuturor asiguratilor inscrisi, indiferent de casa de asigurari de sanatate la care este luat in evidenta asiguratul;

  • Acorda servicii medicale in regim de urgenta femeii gravide;

  • Respecta dreptul la libera alegere de catre asigurat a medicului de familie, a medicului specialist si a unitatii sanitare;

  • Respecta dreptul asiguratului de a-si schimba medicul de familie dupa expirarea a cel putin 6 luni de la data inscrierii pe lista;

  • Respecta confidentialitatea tuturor datelor si informatiilor privitoare la asigurati, precum si intimitatea si demnitatea acestora;

 

 

 

Medicina de Familie

01 decembrie 2021

Pagină web realizată în programul pentru creare site-uri, WebWave.

Programare prin telefon: 0261-767187

Programare on-line: contact@ciolteanmedicalcenter.ro